روز سه شنبه ، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲   ساعت: ۱۴:۳۸
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
روز سه شنبه ، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲   ساعت: ۱۴:۳۸
مراحل تولید لاستیک روکش سرد

مراحل تولید لاستیک روکش سرد

تایر روکش در مجتمع صنعتی تک تایر آذر به ۳ روش گرم، سرد و اوربیترد تولید می شود. لاستیک روکش تولیدی به روش سرد بیشتر در خودروهای وانتی و باری مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات تولیدی به این سبک بیشتر برای اتوبان و راههای آسفالت مناسب است. مقاومت در برابر سایش، خنک ماندن لاستیک و استحکام تایر از جمله موارد کیفی هستند که در ساخت این نوع تایر روکش مورد توجه قرار می گیرند. بر حسب نوع لاستیک کارکرده، تایر روکش سرد در دو نوع نخی و سیمی وجود دارد. هنوز لاستیکهای بدون باد شرکت میشلن فراگیر نشده اند ولی برنامه ریزی برای تولید این نوع تایر بصورت لاستیک روکش سرد در شرکت تک تایر آذر آغاز شده است. در راستای تامین خواسته های مشتریان و نمایندگان محترم، این شرکت در سال ۱۴۰۲ اقدام به توسعه خط تولید لاستیک روکش سرد نمود. در این نوشته سعی شده است مراحل تولید لاستیک روکش سرد به اختصار ارائه گردد.

۱-واحد تست و کنترل لاستیک کارکرده:

 

واحد تست و کنترل لاستیک مستعمل

لاستیک های مستعمل قابل روکش توسط کارکنان واحد تست منجید براساس پروتکل های پذیرش تایر کارکرده جدا می شوند. از جمله مواردیکه کنترل می گردد، می توان به تعداد سوراخ ها و اندازه آنها، کنترل مردگی و آغشتگی به قیر و حلال، سنگ خوردگی، دو پوستی، سوختگی، بریدگی دیواره و نخ زدگی اشاره کرد. بدلیل قرار گرفتن ترد (روکش لاستیکی) برروی سطح تایر در لاستیک روکش سرد، سرشانه لاستیک باید کاملا سالم باشد.

۲-واحد باف زنی اتوماتیک:

 

واحد باف زنی اتوماتیک

با توجه به قطر نهائی تایر، سطح لاستیک بوسیله دستگاه باف زنی که دارای تیغه های مخصوصی است، تراشیده می شود و عاری از هر گونه آلودگی می گردد. دراین واحد محیط نهائی لاستیک محاسبه شده و بر روی کارت اختصاصی هر تایر نوشته می شود. تیغه های مخصوص دستگاه توسط خود شرکت تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز این واحد، در اختیار شرکت های همکار نیز قرار می گیرد.                                                                              

۳-واحد باف دستی:

 

واحد باف دستی

باقیمانده آلودگی ها برطرف شده و محل سوراخ ها بوسیله ابزار باف دستی تمیز می شود.

۴-واحد تعمیرات:

 

واحد تعمیرات

سوراخها و ایرادات تایر که در واحد تست و کنترل مشخص شده تعمیر می شود و نقاطی از لاستیک که ضعیف بوده ، تقویت می گردد. این کار با استفاده از وصله ها صورت می گیرد. وصله ها قطعات لاستیکی هستند که با چسب مخصوص در محل سوراخ قرار می گیرند. به منظور استحکام بیشتر، در ساخت وصله ها از الیاف نخی یا سیمی استفاده شده است.

۵-واحد سمنت زنی:

 

واحد سمنت زنی بمنظور جلوگیری از اکسیداسیون لاستیک و ایجاد حالت چسبندگی بین ترد(رویه تایر) و منجید چسب خاصی بر روی سطح  منجید پاشیده می شود.

۶-واحد اکسترود دستی:

 

واحد اکسترود دستی

از جمله مراحل تولید لاستیک روکش سرد، مرحله اکسترود(پرکن) می باشد. در این گام، ناهمواری های سطح تایر بوسیله مواد روکشی پر شده تا سطحی صاف بر روی آن بدست آید. هر چه قدر سطح منجید صاف تر باشد، ترد بهتر روی آن قرار می گیرد. در ساخت مواد روکشی از بهترین نوع مواد اولیه استفاده می شود.

۷- واحد برش ترد:

 

واحد برش ترد

رویه لاستیک که در ابعاد و طرحهای مختلف بطور جداگانه ساخته می شود، ترد نامیده می شود. در این واحد بر حسب نوع گل در نظر گرفته شده و محیط نهائی لاستیک، ترد انتخاب و بریده می شود.

۸-واحد نصب ترد:

 

مراحل تولید لاستیک روکش سرد

ترد بریده شده، در نهایت دقت بر روی لاستیک قرار گرفته و محکم می شود.

۹-واحد اینولوپ گذاری:

 

واحد اینولوپ گذاریدر مرحله اینولوپ گذاری از مراحل تولید لاستیک روکش سرد، به منظور تحت فشار قرار دادن لاستیک، اینولوپ گذاشته شده و هوای آن تخلیه می گردد.

۱۰-واحد پخت سرد:

 

واحد پخت سرد

لاستیک تحت فشار، دما و مدت زمان معین در کوره اتوکلاو پخته می شود. جهت خرید و ثبت سفارش لاستیک روکش سرد، از فروشگاه اینترنتی شرکت تک تایر آذر دیدن فرمایید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم * فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

آنچه ما را از سایر موجودات متمایز می سازد طرحی نو در انداختن است برای اینکه همیشه پویا و فعال در زمینه بهینه سازی باشیم . ماشین آلات پر قدرت تر و کم مصرف تر را ساخته و از منابع به صورت صحیح تر استغاده می کنیم.

ما در مجموعه تک تایر آذر سعی در کمک کردن برای مصرف بهینه از لاستیک های خریداری شده شما را داریم و این کار را با کمک به بهبود نگهداری از تایرهای نو خریداری شده و روکش گذاری مجدد تایرهای مستعمل و کارکرده انجام می دهیم .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید