روز سه شنبه ، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲   ساعت: ۱۱:۲۵
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
روز سه شنبه ، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲   ساعت: ۱۱:۲۵
شرایط استفاده از لاستیک روکش

شرایط استفاده از لاستیک روکش

لاستیک روکش پدیده جدیدی نیست و نزدیک به ۶۰ سال است که در نقاط مختلف دنیا تولید می شود. در این مدت تکنولوژی ساخت محصول بوده که دستخوش بروز آوری و تغییرات شده است. استفاده از روش های جدید، در کنار بکارگیری مواد اولیه مقاوم در برابر سایش و برش و کنترل مداوم باعث گردیده کیفیت لاستیک روکش در حد بالایی قرار بگیرد و استفاده از آن روز به روز افزایش یابد. تایر روکش نیز مانند هر کالایی شرایط استفاده خود را دارد، رعایت موارد ذیل موجب خسارت کمتر، سایش یکنواخت و عمر بیشتر لاستیک روکش می گردد.

۱-کنترل ماهانه باد لاستیک روکش و توجه به حداکثر بار

 

کنترل باد لاستیک روکش

 

یکی از شرایط استفاده از لاستیک روکش، کنترل منظم و ماهانه باد آن است. حداکثر باد تایر بر اساس حداکثر بار تنظیم می گردد. حداکثر بار و حداکثر فشار باد لاستیک بر روی بدنه آن درج گردیده است و طبیعی است که زمانیکه حداکثر بار را نداریم، میزان فشار باد لاستیک کمتر از اندازه درج شده بر روی دیواره باشد. حرکت در حالت پربادی موجب سایش سریع قسمت میانی تایر و حرکت در حالت کم بادی باعث از بین رفتن سرشانه های لاستیک و آسیب نخ های دیواره می شود.

۲-میزان فرمان و رفع ایرادات جلوبندی

 

میزان فرمان خودرو

نامیزان بودن و ایرادات جلو بندی خودرو باعث سایش شدید و یکطرفه لاستیک روکش شده و عمر مفید آن را کوتاه می کند. به همین خاطر بهتر است هر ۶ ماه یکبار نسبت به کنترل، تنظیم و رفع ایرادات جلوبندی اقدام شود.

۳-توزیع یکنواخت بار

 

توزیع یکنواخت بار

 

 

باری که بر روی خودرو قرار می گیرد باید در وسط محفظه بار باشد، تا فشار یکسانی به لاستیکها وارد شود. در غیر این صورت میزان فشار تحمیلی به لاستیک، در یک سمت بیشتر از سمت دیگر بوده و باعث ترکیدگی یا سایش شدید لاستیک تحت فشار می شود. اطلاعات بیشتر در مورد لاستیک در نوشته دانستنی های لاستیک و تایر برای علاقمندان قرار گرفته است.

۴-انتخاب آج مناسب

 

با توجه به ساختار تایرها معمولا برای جاده های خاکی و معدن از لاستیک روکش گرم استفاده می شود. برای راههای آسفالت و اتوبان، لاستیک روکش سرد مناسب است. آج لاستیک روکش بر حسب استفاده در محور جلو یا عقب خودرو تقسیم بندی می شود. رعایت این تفکیک موجب فرمان پذیری بهتر و عملکرد خوب تایر می گردد. در یک محور نیز، باید از لاستیک های جفت از نظر ارتفاع، آج و کارکرد استفاده کرد. این موضوع باعث سایش یکنواخت و عمر بیشتر تایر روکش می شود. برای آشنایی بیشتر با آج لاستیکها می توانید نوشته انواع آج لاستیک را مطالعه فرمایید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم * فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

آنچه ما را از سایر موجودات متمایز می سازد طرحی نو در انداختن است برای اینکه همیشه پویا و فعال در زمینه بهینه سازی باشیم . ماشین آلات پر قدرت تر و کم مصرف تر را ساخته و از منابع به صورت صحیح تر استغاده می کنیم.

ما در مجموعه تک تایر آذر سعی در کمک کردن برای مصرف بهینه از لاستیک های خریداری شده شما را داریم و این کار را با کمک به بهبود نگهداری از تایرهای نو خریداری شده و روکش گذاری مجدد تایرهای مستعمل و کارکرده انجام می دهیم .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید