روز پنجشنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳   ساعت: ۱:۲۹
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
روز پنجشنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳   ساعت: ۱:۲۹
چگونه در فصل زمستان رانندگی کنیم؟

در فصل زمستان چگونه رانندگی کنیم؟

رانندگی در فصل زمستان با توجه به وضعیت جاده ها و شرایط آب و هوایی با دیگر فصول متفاوت است. حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که در فصل زمستان چگونه رانندگی کنیم؟. لغزندگی شدید، کاهش دید و سرمای طاقت فرسا از جمله مشکلاتی است که ما در سفر های زمستانی با آنها روبرو هستیم. بمنظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی برای خود و دیگران، لازم است پیش بینی هایی انجام داده و تمهیداتی را در نظر بگیریم. همچنین مسافرت در این فصل نیازمند مهارت های خاصی در رانندگی است. در این مطلب قصد داریم مهمترین نکات رانندگی در فصل زمستان را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱-بازدید و رفع ایرادات خودرو برای رانندگی در فصل زمستان

 

بازدید و رفع ایرادات خودرو در فصل زمستان

هر چند این مورد برای هر سفری و هر فصلی لازم است ولی اهمیت آن برای سفر زمستانی چندین برابر است. زیرا شما بهنگام رانندگی در شرایط برف و یخ با مشکلات زیادی روبرو هستید و در صورتی که خودرو نیز دارای نقص فنی باشد، امکان ادامه سفر عملا غیر ممکن است.

علاوه بر سیستم موتور، بهتر است وضعیت ترمزها، برف پاک کنها، باطری، میزان ضد یخ و اندازه آج لاستیکها مورد بررسی دقیق واقع شود. بدلیل لغزندگی شدید سطح جاده ها عملکرد صحیح سیستم ترمز بسیار حائز اهمیت است. در هنگام حرکت در جاده های برفی، آب گل آلود سطح راه توسط خودروهای دیگر بروی شیشه ماشین پاشیده می شود و دید راننده را مختل می کند. حتما مایع شستشو به اندازه کافی همراه داشته باشید و از سالم بودن برف پاک کن ها اطمینان حاصل کنید.

با کاهش دما میزان فعل و انفعالات شیمیایی باطری کاهش پیدا کرده و ۳۰% از توان خود را از دست می دهد، از سالم بودن باطری مطمئن شوید.

ضد یخ نقش تنظیم دمای موتور را دارد و از یخ زدگی مایع رادیاتور در زمستان و جوشیدن آن در تابستان جلوگیری می کند. در صورتی که مدت زمان مصرف آن بیش از ۳ سال باشد خاصیت خود را از دست داده و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

قبل از شروع سفر زمستانی لاستیکها را بررسی کنید. میزان باد آنها در لغزش و حرکت صحیح خودرو اهمیت دارد و حداقل آج تایر ۳ میلی متر باید باشد. سفر زمستانی خود را با اطمینان از کارکرد صحیح خودرو آغاز کنید.

۲-تهیه لوازم شخصی لازم برای مواقع اظطراری در فصل زمستان

 

تهیه لوازم شخصی لازم برای مواقع اظطراری در فصل زمستان

ممکن است در سفر زمستانی شرایطی بوجود آید که بعلت ریزش برف یا تصادفات راه بسته باشد و شما مجبور باشید ساعات زیادی را در خودرو بسر ببرید و یا در جایی اقامت کنید، از این رو به همراه داشتن لباس گرم و پتو ضروری است. در شرایطی که سطح جاده یخ زده است، وجود تعدادی گونی می تواند نجات بخش باشد. تنقلات، آجیل و نوشیدنی گرم هم در مسیر های سرد و برفی بسیار لازم است.

۳-تهیه لاستیک سالم و مناسب

 

تهیه لاستیک سالم و مناسب

قبل از اینکه از خودمان بپرسیم در فصل زمستان چگونه رانندگی کنیم؟ باید از وضعیت تایرها مطمئن باشیم. وضعیت لاستیکها از مهمترین مواردی است که پیش از سفر زمستانی باید بررسی شود. در صورت امکان از لاستیک یخ شکن و زنجیر چرخ استفاده کنید و یا تایر برفی تهیه نمایید. در صورتی که تایر های شما از نوع چهار فصل هستند، آج آنها را اندازه گیری کنید. حداقل ۳ میلی متر آج باید داشته باشند، لیز خوردگی خودرو ارتباط مستقیمی با میزان آج تایرها دارد. سفر با لاستیک های صاف و کهنه می تواند بسیار خطر آفرین باشد. معمولا در این فصل بدلیل پایین بودن دما فشار باد لاستیک کاهش می یابد، پس اگر تایرها کم باد هستند نسبت به تنظیم باد آنها اقدام کنید.

تایر روکش بدلیل دارا بودن کارکرد عالی، کیفیت بالا و قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه ها برای نوسازی لاستیک های خودرو می باشد. شما می توانید با هزینه ای تقریبا نصف تایر نو اقدام به خرید لاستیک روکش نمایید. برای مشاهده محصولات شرکت تک تایر آذر از فروشگاه این شرکت دیدن فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با لاستیک روکش، مطالعه نوشته تاریخچه تایر روکش می تواند مفید باشد.

۴-بررسی پیش بینی های آب و هوا در فصل زمستان

 

بررسی پیش بینی های آب و هوا در فصل زمستان

اطلاع از شرایط جوی، پیش از سفر زمستانی ضروری است .البته ممکن است پیش بینی ها کمی تغییر کنند ولی باعث آماده تر بودن ما چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ تجهیزات می شود. در این مورد از روابط عمومی پلیس راه نیز می توان کمک گرفت، در صورتی که شرایط جوی برف و کولاک باشد بهتر است که سفر را به روزهای آتی موکول کرد، هیچ کاری مهم تر از حفظ جان خود و خانواده نیست.

۵-رانندگی به هنگام آغاز بارندگی

 

رانندگی به هنگام آغاز بارندگی

در این شرایط میزان اصطکاک خودرو با سطح جاده کاهش می یابد و احتمال سر خوردن افزایش پیدا می کند. بنابراین در نخستین دقایق آغاز بارندگی حتما با احتیاط، سرعت پایین و یکنواخت رانندگی کنید. از ترمز ناگهانی و تغییر دنده از سبک به سنگین خودداری نمایید.

۶-رانندگی بهنگام ریزش برف در فصل زمستان

 

رانندگی بهنگام ریزش برف در فصل زمستان

اگر خودروی شما در برف متوقف شد، ابتدا برف را از زیر و جلوی لاستیک ها کنار بزنید. در صورتی که سطح آسفالت یخ زده بود، از گونی استفاده کنید. زیر پایی ها را در زیر چرخها قرار دهید و خودرو را با دنده ۲ به آرامی به حرکت درآورید.

۷-ترمز در برف

 

ترمز در برف

ترمز کردن در برف و یخ باید سبک انجام شود و مراقب باشید که چرخ ها قفل نشوند. چون در این صورت هم مسیر توقف طولانی می شود و هم فرمان از کنترل خارج می گردد. بنابراین پیشنهاد می شود سه تا چهار برابر فاصله بیشتر برای توقف در برف و یخ در نظر بگیرید.

در فصل زمستان، احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار در هنگام رانندگی نسبت به سایر مواقع بیشتر است. باید بدانیم که در فصل زمستان چگونه رانندگی کنیم. رعایت موارد ذکر شده مانع از بروز اتفاقات ناخوشایند می شود و رانندگی در این فصل را برایمان دلچسب می کند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم * فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

آنچه ما را از سایر موجودات متمایز می سازد طرحی نو در انداختن است برای اینکه همیشه پویا و فعال در زمینه بهینه سازی باشیم . ماشین آلات پر قدرت تر و کم مصرف تر را ساخته و از منابع به صورت صحیح تر استغاده می کنیم.

ما در مجموعه تک تایر آذر سعی در کمک کردن برای مصرف بهینه از لاستیک های خریداری شده شما را داریم و این کار را با کمک به بهبود نگهداری از تایرهای نو خریداری شده و روکش گذاری مجدد تایرهای مستعمل و کارکرده انجام می دهیم .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید