روز سه شنبه ، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲   ساعت: ۱۴:۵۱
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
روز سه شنبه ، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲   ساعت: ۱۴:۵۱

دانستنی های لاستیک و تایر

نقش برجسته لاستیکها در رانندگی بر هیچ کس پوشیده نیست. فشار وزن خودرو تماما به تایرها وارد می شود و اطمینان از وضعیت آنها یکی از شروط رانندگی ایمن و بدون مخاطره است. از این رو آشنایی با اصطلاحات رایج در این صنعت، صدمات تایر و تکنولوژی های جدیدی که در مورد لاستیک وجود دارد، به ما در تصمیم گیری های عاقلانه تر کمک می کند. با نوشته دانستنی های لاستیک و تایر اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

لاستیک مستعمل مناسب برای تولید تایر روکشی چه شرایطی را باید دارا باشد:

 

لاستیک مستعمل مناسب برای تولید تایر روکشی چه شرایطی را باید دارا باشد

۱- لاستیکها در معرض نور خورشید و رطوبت نباشند و در صورت امکان محل نگهداری آنها مسقف باشد.
۲- شرکت تک تایر آذر سایز های استاندارد و کارخانه ای را بصورت لاستیک روکشی تولید می نماید.
۳- طوقه (رینگ) لاستیک باید کاملا سالم باشد.
۴- تایری که دارای ترکیدگی و یا پارگی باشد، قابل روکش گزاری نیست.
۵- سوراخ در صورتیکه اندازه آن از سوراخ میخ بزرگتر نباشد و بر روی دیواره قرار نگرفته باشد، تا دو مورد امکان پذیر است.
۶- دوپوستی، حرکت روی کم بادی و مردگی لاستیک قابل قبول نیست.
۷- سنگ خوردگی در تایر های سنگین، در صورت عدم آسیب به نخ یا سیم لاستیک مورد تایید می باشد.
۸- نخ زدگی در لاستیک های باری تا دو لایه امکان پذیر است و در تایر سواری قابل قبول نیست.

لاستیک سایی به چه دلیل اتفاق می افتد:

 

لاستیک سایی به چه دلیل اتفاق می افتد

از جمله دانستنی های لاستیک و تایر که اهمیت زیادی دارد، لاستیک سایی و دلایل آن است. لاستیک سایی بیشتر در خودروهای مدل پایین به چشم می خورد و دلیل آن این است که به مرور زمان زاویه های تنظیم این خودروها به هم می خورد و در هنگام تعمیر توسط تعمیرکاران غیرمجرب نیز این اندازه ها رعایت نمی شود و یا اصلا دقیق تنظیم نمی شود.
فرمان خودرو:
اگر در هنگام رانندگی، خودرو شما به یک سمت کشیده می شود بخصوص در زمانی که فرمان را رها می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن میزان باد لاستیک ها است. اگر باد لاستیک ها تنظیم بود ممکن است موارد دیگری همچون تنظیم نبودن میل فرمان یا درست نبودن زاویه کمبر و کستر اتفاق افتاده است.
فنربندی:
فنربندی خودرو دارای اجزای متعددی است. برای بررسی فنربندی خود باید همراستایی چرخ ها، یاتاقان های آنها، بوش و میله تعادل، بازوهای کنترل فنر و خود فنرها بررسی شوند.
همراستایی:
به منظور هدایت مناسب خودرو و جلوگیری از سایش لاستیک، چرخ ها باید همراستا باشند. همراستا بودن چرخ ها باعث می شود تا از سائیدگی، اصطکاک و سر خوردن چرخ ها جلوگیری شود.

میزان استفاده از لاستیک های روکشی در دنیا:

 

میزان استفاده از لاستیک های روکشی در دنیا

روکش مجدد تایر در تمام کشورهای دنیا به کاری رایج بدل شده است. اکنون در اروپا حدود ۴۰ درصد خودروهای باری و اتوبوسی با تایرهای روکش شده تردد می کنند و در آمریکا این عدد به ۵۰ درصد رسیده است. در این کشور بیش از یک هزار و ۴۰۰ کارخانه روکش تایرهای سنگین فعالیت می کنند.
وضعیت در قاره آسیا به خوبی قاره اروپا و آمریکا نیست و تنها ۳۰ درصد از تایرها در این قاره روکش می شوند. خاورمیانه بدترین وضعیت را در دنیا دارد و تنها ۱۵ درصد از تایرهای کارکرده در این منطقه روکش می شوند.

مجتمع صنعتی تک تایر آذر، بزرگترین تولید کننده تایر روکش،ترد و آمیزه های لاستیکی، شما را به بازدید از فروشگاه خود دعوت می نماید.

نحوه توزیع بار بر عملکرد تایر:

 

نحوه توزیع بار در خودرو

کنترل میزان بار وارده بر چرخ ها و پیشگیری از اعمال فشار بیش از حد بروی برخی از آن‌ها از طریق بارگذاری صحیح خودرو بسیار حائز اهمیت است. در صورتیکه بار خودرو در وسط کفی یا محفظه بار قرار نگیرد، میزان بار تحمیل شده در یک طرف بیشتر از طرف دیگر بوده و این امر خصوصاً در سر پیچ ها باعث اعمال بار زیادی بر تایرهای یک سمت شده و به تبع آن موجب بروز لطماتی بروی تایر می‌شود.

بازیافت لاستیک چیست:

 

بازیافت لاستیک

یکی از دانستنی های لاستیک و تایر، اطلاع از صنعت بازیافت آن است.

بازیافت عبارت است از یک استراتژی برای مدیریت مواد زاید. طبق یک اصل پذیرفته شده چنانچه مطابق استاندارد از خودروهای مختلف جهت تردد و حمل و نقل استفاده گردد می توان گفت به ازای هر نفر یک حلقه تایر دورریز در سال وجود خواهد داشت. این رقم در کشورهای صنعتی صدق می کند و در کشور ایران به ازای هر ۵ تا ۶ نفر یک حلقه تایر دورریز وجود دارد.
در دسته بندی بازیافت تایرهای فرسوده، بهترین روش روکش مجدد و استفاده دوباره می باشد. در روکش مجدد بیش از %۷۵ ارزش مواد اولیه جهت استفاده مجدد در دسترس است. در کشورهای اروپایی این نوع بازیافت ۱۱ تا ۱۳ درصد تایرهای فرسوده را به خود اختصاص می دهد.

روکش لاستیک اتومبیل سبک یک بار انجام می گیرد ولی روکش وسایل نقلیه سنگین چندین بار می تواند تعویض گردد.

آشنایی با اصطلاحاتی که هنگام خرید لاستیک با آن روبرو می شویم:

چنگ زنی در پیچ:

در جاده های مارپیچی و پیچ های تند کنترل کردن خودرو بسیار دشوار است . چنگ زنی و چسبندگی تایر باعث بهبود حرکت در این مسیرهای پر پیچ و خم می شود.

مقاومت غلطشی:

عبارتست از میزان مقاومتی که تایر برای حرکت باید بر آن غلبه کند.

فرمان پذیری:

پاسخ دهی به سیستم فرمان، کنترل خورو و ترمز گیری تایر در همه شرایط آب و هوایی.

پنچررو:

لاستیکی که به شما این امکان را می دهد تا بعد از پنچر شدن به رانندگی خود ادامه دهید. تا حداکثر ۸۰ کیلومتر و با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت.
با بازدید از صفحه اطلاعات فنی در مورد لاستیک و تایر، دانسته های خود را کامل کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم * فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

آنچه ما را از سایر موجودات متمایز می سازد طرحی نو در انداختن است برای اینکه همیشه پویا و فعال در زمینه بهینه سازی باشیم . ماشین آلات پر قدرت تر و کم مصرف تر را ساخته و از منابع به صورت صحیح تر استغاده می کنیم.

ما در مجموعه تک تایر آذر سعی در کمک کردن برای مصرف بهینه از لاستیک های خریداری شده شما را داریم و این کار را با کمک به بهبود نگهداری از تایرهای نو خریداری شده و روکش گذاری مجدد تایرهای مستعمل و کارکرده انجام می دهیم .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید