روز پنجشنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳   ساعت: ۱۹:۵۹
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
به سایت مجتمع صنعتی تک تایرآذر خوش آمدید
روز پنجشنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳   ساعت: ۱۹:۵۹

تاریخچه تایر روکش

با توجه به عمر ۱۰ ساله ساختار تایر و حجم گزاف انرژی که برای تولید لاستیک نو به مصرف میرسد و تاثیری که استفاده از لاستیک روکش بر روی محیط زیست دارد، روکش نمودن تایر و استفاده مجدد آن از دیرباز مورد توجه بوده است. این محصول همزمان با پیدایش تایر بادی بوجود آمد و روش های ساخت آن در گذر زمان دستخوش تغییرات و تحولات گسترده ایی شده است.
بمنظور آشنایی بیشتر، از صفحه مزایای استفاده از لاستیک روکش دیدن فرمایید.

تاریخچه تایر روکش در جهان:

 

تاریخچه تایر روکش

صنعت روکش تایر از اوایل قرن بیستم ابتدادر کشورهای آلمان و انگلیس به وجود آمد و سپس همزمان با جنگ جهانی اول به سایرکشورهای صنعتی جهان گسترش یافت. تکنولوژی صنعت روکش تایر در طی یکصد سال اخیر با تحولات شگرفی همراه بوده است. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۶ مقررات ایمنی و استانداردهای کنترل کیفیت لاستیک روکشی را کاملا مشابه تایر نو تدوین و تحت شماره­های UNECE-R109-108 به تصویب رسانده است. در ۲۱ آوریل سال ۲۰۰۱ رئیس­ جمهور وقت آمریکا طی بخشنامه شماره ۱۳۱۴۹ کلیه دستگاه­های دولتی و ارتش را موظف نمود به­ جای تایرهای نو از تایرهای روکش شده استفاده نمایند.

گسترش استفاده از لاستیک روکش در دنیا:

 

گسترش استفاده از لاستیک روکش در دنیا

اکنون استقبال از لاستیک روکش شده در جهان به شدت رو به افزایش است. در اروپا ۵۰درصد خودروهای باری، تریلی و اتوبوسی موجود در جاده­ ها بر روی تایرهای روکشی حرکت می­ کنند. در آمریکا بیش از ۱۴۰۰ کارخانه تایر روکشی وجود دارد. در صنعت هوانوردی برای هر تایر هواپیما حداقل ۱۲ بار آج­ گذاری صورت می­گیرد.

تاریخچه تایر روکش در ایران:

 

مجتمع صنعتی تک تایر آذر

تاریخ لاستیک روکش در ایران به حدود ۴۰ سال پیش می­رسد. اولین واحد روکش تایر در دهه ۴۰ توسط شرکت بی اف گودریچ در اطراف شهر تهران شروع به فعالیت نمود. در سال ۱۳۶۵ توجه وزارت صنایع به تحول در این صنعت معطوف گردید. در فاصله سال­های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ در حدود ۱۵ واحد کارخانه روکش گرم و سرد وارد کشور شد.
هم اکنون استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز قطب تولید این محصول زیست محیطی است. مجتمع صنعتی تک تایر آذر انواع لاستیک روکش را از سایز سواری تا دامپتراک بروش گرم، سرد و اوربی ترد با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تولید می نماید.

بمنظور اطلاع از آخرین اخبار و تحولات صنعت تولید لاستیک، از وبلاگ شرکت تک تایر آذر دیدن فرمایید. آیا با شرایط استفاده از تایر روکش آشنا هستید؟

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم * فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

آنچه ما را از سایر موجودات متمایز می سازد طرحی نو در انداختن است برای اینکه همیشه پویا و فعال در زمینه بهینه سازی باشیم . ماشین آلات پر قدرت تر و کم مصرف تر را ساخته و از منابع به صورت صحیح تر استغاده می کنیم.

ما در مجموعه تک تایر آذر سعی در کمک کردن برای مصرف بهینه از لاستیک های خریداری شده شما را داریم و این کار را با کمک به بهبود نگهداری از تایرهای نو خریداری شده و روکش گذاری مجدد تایرهای مستعمل و کارکرده انجام می دهیم .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید